Sunday, May 26, 2019

မြို့နယ်ပရေးမှူးုံးများ၏ုံရိပ်ကျဆင်းရခြနောက်ကွယ်



ၿမိဳ႕နယ္​တစ္​ခု၏ပညာ​ေရးလုပ္​ငန္​းတိုးတက္​မႈ၊ဆုတ္​ယုတ္​မႈသည္​ယင္​းၿမိဳ႕နယ္​ရိွပညာ​ေရးမႉးရံုးမ်ား၏လုပ္​ကိုင္​​ေဆာင္​ရြက္​မႈအ​ေပၚမႈတည္ပါတယ္​။
​ၿပီး​ေတာ့အဆိုးအ​ေကာင္​းအတက္​အက်ကိုျဖစ္​​ေပၚ​​ေစပါတယ္​။အိမ္​တစ္​အိမ္​မွာအိမ္​​ေထာင္​ဦးစီး၏အခန္​းက႑ဟာ
အ​ေရးႀကီး​သလို​ၿမိဳ႕နယ္​တစ္​ခုရဲ႕
ပညာ​ေရးကိုၾကပ္​မတ္​​ေဆာင္​ရြက္​ရ​​တဲ့ၿမိဳ႕နယ္​ပညာ​ေရးမႉးရံုးမ်ားရဲ႕အခန္​းက႑ဟာလည္​း
ပညာ​ေရးျဖစ္​စဥ္​​မွာခ်န္​လွပ္​ထားလို႔မရ​ေအာင္​အ​ေရးႀကီးပါ​တယ္​။ၿမိဳ႕နယ္​တစ္​ခုရဲ႕ပညာ​ေရးအတက္​အက်ကိုအ​ေျခခံပညာ​ေက်ာင္​း
​ေတြရဲ႕ေအာင္​ခ်က္​ရာႏႈန္​းကိုအ​ေျခခံၿပီးတိုင္​းတာ​ေလ့ရိွပါတယ္​။​ဒီအခ်က္​​ဟာမွန္​သင္​့သ​ေလာက္​မွန္​​ပါ​တယ္​။သို႔​ေသာ္​ ၿမိဳ႕နယ္​
တစ္​ခုလံုးရဲ႕ပညာ​ေရးအတက္​အက်ဟူသည္​အ​ေျခခံပညာ​ေက်ာင္​း​ေတြအ​ေပၚမွာ​သာတည္​မီွ​ေနသည္​မဟုတ္​ပဲ ပညာ​ေရးျဖစ္​စဥ္​တစ္​ခု
လံုးမွာပါဝင္​လႈပ္​႐ွားၾကရသည္​့ၿမိဳ႕နယ္​ပညာ​ေရးမႉးမ်ား၊ထက္​လယ္​မူ​ေက်ာင္​းအုပ္​ႀကီးမ်ား၊ဒုတိယၿမိဳ႕နယ္​ပညာ​ေရးမႉးမ်ား၊လက္​​
​ေထာက္​ၿမိဳ႕နယ္​ပညာ​ေရးမႉးမ်ား၊အ​ေျခခံပညာ​ေက်ာင္​း​ေတြမွာတာဝန္​ထမ္​း​ေဆာင္​​​ေနျကသည္​့ဆရာ/မမ်ား၊ၿမိဳ႕နယ္​ပညာ​ေရးမႉးရံုးမွစာ​ေရးမ်ား၊ထက္​လယ္​မူ​ေက်ာင္​းမွစာ​ေရးမ်ားအစရိွသည္​ျဖင္​့ၿမိဳ႕နယ္​တြင္​းရိွပညာ​ေရးဝန္​ထမ္​းမ်ားအားလံုးႏွင္​့​ေက်ာင္​းသားမိဘမ်ား
​ေက်ာင္​းသား​/သူမ်ားအားလံုးမွာတာဝန္​အသီးသီးရိွၾကပါတယ္​။
သို႔ရာတြင္​ၿမိဳ႕နယ္​ရဲ႕ပညာ​ေရးလုပ္​ငန္​းစဥ္​အားလံုးကိုစီမံႀကီးၾကပ္​အုပ္​ခ်ဳပ္​ရတဲ​့ၿမိဳ႕နယ္​ပညာ​ေရးမႉးရံုးဟာ​မိမိၿမိဳ႕နယ္​တြင္​းရိွ
ပညာ​ေရးျဖစ္​စဥ္​မွာပါဝင္​မည္​့သူမ်ားအားလံုးကိုႀကီးၾကပ္​လမ္​းၫႊန္​မႈ​​ေပးရ​တာေၾကာင္​့အဆိုပါၿမိဳ႕နယ္​ရဲ႕ပညာ​ေရးအဆိုးအ​ေကာင္​း
အတက္​အက်ဟာ​ၿမိဳ႕နယ္​ပညာ​ေရးမႉးရံုးႏွင္​့တိုက္​႐ိုက္​သက္​ဆိုင္​​ေနပါ​တယ္​။ဒါ့ေၾကာင္​့ၿမိဳ႕နယ္​ပညာ​ေရးမႉးရဲ႕စီမံခန္​႔ခြဲမႈဟာယင္​းၿမိဳ႕နယ္​ရဲ႕ပညာ​ေရးအတြက္​အလြန္​အ​ေရးႀကီးတဲ့အခန္​းက႑ကပါဝင္​​ေနပါတယ္​။ၿမိဳ႕နယ္​ပညာ​​ေရးမႉးဟာ​မိမိရံုးရိွပညာ​ေရးဝန္​ထမ္​း​ေတြကိုစီမံခန္​႔ခြဲရာမွာတိက်​ ခိုင္​မာ ျပတ္​သား​တဲ့ စီမံမႈရိွဖို႔လိုအပ္​ပါ​တယ္​။ၿမိဳ႕နယ္​ပညာ​ေရးမႉးရံုးဝန္​ထမ္​းအားလံုး ညီညီၫြတ္​ၫြတ္​ပူး​ေပါင္​း​ေဆာင္​ရြက္​ႏိုင္​မွသာမိမိၿမိဳ႕နယ္​ရဲ႕ပညာ​ေရးဟာလည္​းတိုးတက္​​ေကာင္​းမြန္​လာမွာျဖစ္​ပါတယ္​။
ယခုအခါ​ၿမိဳ႕နယ္​ပညာ​ေရးမႉးရံုးအခ်ိဳ႕ရဲ႕ပံုရိပ္​ဟာပညာ​ေရးဝန္​ထမ္​း​ေတြျကားမွာသာမကအျခားဌာနဆိုင္​ရာမ်ားၾကားတြင္​လည္​းက်ဆင္​းလ်က္​ရိွသည္​။ၿမိဳ႕နယ္​ပညာ​ေရးမႉးရံုးဟုဆိုလိုက္​လ်ွင္​ ပညာ​ေရးဝန္​ထမ္​းမ်ားကအျမင္​မ႐ွင္​းၾက​ေပ။ဘာေၾကာင္​့အျမင္​မ႐ွင္​း​ရသလဲဟုဆိုလ်ွင္​ လာတ္​စားမႈ၊လစာ​ေငြျဖတ္​​ေတာက္​ခံရမႈ၊ဌာနမွခ်​ေပးသည္​့​ေငြမ်ားအျပည္​့အဝမရရိွမႈ၊ၿမိဳ႕နယ္​ပညာ​ေရးမႉးရံုးဝန္​ထမ္​းမ်ားစကား​ေျပာ​ေမာက္​မာမႈ၊လုပ္​ပိုင္​ခြင္​့ရိွသူတစ္​စု၏​ဗိုလ္​က်စိုးမိုးမႈ၊ကတိပ်က္​မႈ၊အစရိွသည္​ျဖင္​့အမႈ​ေပါင္​းစံုသည္​ၿမိဳ႕နယ္​ပညာ​ေရးမႉးရံုးမ်ားရဲ႕ပံုရိပ္​ကိုက်ဆင္​း​​ၿပီးပညာ​ေရး၀န္​ထမ္​း​ေတြၾကားမွာအျမင္​မၾကည္​တာ​ေတြျဖစ္​လာရပါတယ္​။​။အရင္​းစစ္​လ်ွင္​အျမစ္​​​ေျမကဆို​သလိုဒီကိစၥ​ေတြအားလံုး​ဟာၿမိဳ႕နယ္​ပညာ​ေရးမႉးဧ့စီမံအုပ္​ခ်ဳပ္​မႈ​ေအာက္​မာျဖစ္​​နီ​ေရအတြက္​ၿမိဳ႕နယ္​ပညာ​ေရးမႉးသည္​အဓိကတာဝန္​ရိွသူျဖစ္​ပါ​ေရ။
ၿမိဳ႕နယ္​ပညာ​ေရးမႉးအခ်ိဳ႕​ရဲ႕မိမိရာထူး​ေနရာႏွင္​့တာဝန္​ကို​မကြၽမ္​းက်င္​ျခင္​း တနည္​း​ေျပာရလ်ွင္​ လုပ္​ငန္​းမကြၽမ္​းက်င္​ျခင္​း​ဟာ
စီမံအုပ္​ခ်ဳပ္​မႈကိုမ်ားစြာထိခိုက္​​​ေစတဲ့အတြက္​ရံုးကိုမထိန္​းႏိုင္​ျခင္​း(သို႔မဟုတ္​)ပညာ​ေရးလုပ္​ငန္​းမ်ားကိုခုတံုးလုပ္​လ်ွက္​မိမိအက်ိဳးစီးပြားကိုသာၾကည္​့ျခင္​း စတာ​ေတြ​ေျကာင္​့ရံုးရဲ႕ပံုရိပ္​က်ဆင္​း​​ေစတဲ့အခ်က္​​ေတြကိုမထိန္​းႏိုင္​ျခင္​းျဖစ္​ပါ​တယ္​။လုပ္​ငန္​းမကြၽမ္​းက်င္​ဟုဆိုရာ၌ၿမိဳ႕နယ္​ပညာ​ေရးမႉးတစ္​ဦးဟာအထက္​တန္​း​ေက်ာင္​းအုပ္​ဘဝမွၿမိဳ႕နယ္​မႉးအျဖစ္​ရာထူးတိုးလာသူျဖစ္​ပါက​ေက်ာင္​းလုပ္​ငန္​းႏွင္​့ရံုးလုပ္​ငန္​းတို႔ရဲ႕ကြဲျပား
မႈကိုနားမ​လည္​တဲ့အတြက္​ရံုးမာ​ႏွစ္​​ေပါင္​းမ်ားစြာက်င္​လည္​​ေနၾကတဲ​့စာ​ေရး​ေတြရဲ႕ခ်ယ္​လွယ္​မႈကိုခံရျခင္​းျဖစ္​ပါ​တယ္​။ၿမိဳ႕နယ္​ပညာ​ေရးမႉးရံုးမ်ားရိွစာ​ေရးအမ်ားစုဟာရံုးမွာအထိုင္​က်​ေနသူမ်ားျဖစ္​ၾက​ပါတယ္​။မည္​သည္​့စာရင္​းဇယားမဆိုဘယ္​အနားမွာထား​တယ္​ဘယ္​ဘီဒိုမွာ႐ွာလို႔ရႏိုင္​​တယ္​ဆိုတာ​ေတြကိုစာ​ေရး​ေတြပဲသိၾကပါတယ္​။ၿမိဳ႕နယ္​ပညာ​ေရးမႉးဆိုသူဟာဆိုင္​​ေရာင္​း​ေလ့​ေရာင္​းထမရိွတဲ့ဆိုင္​႐ွင္​နန္​႔တူပါ​တယ္​။ဘယ္​ပစၥည္​းဘယ္​နားရိွမွန္​းမသိ၊ဘယ္​ပစၥည္​းဘယ္​​ေစ်းမွန္​းမသိနဲ႔ဟိုလူ႔​ေမးရ​ဒီလူ႔​ေမးရနဲ​​့လုပ္​ရကိုင္​ရအဆင္​မ​ေျပျဖစ္​တတ္​​​တဲ့သေဘာမ်ိဳးျဖစ္​ပါ​တယ္​။
​ဒီလိုနဲ႔ရံုးထိုင္​စာ​ေရး​ေတြရဲ႕လက္​​ေအာက္​ကိုက်​ေရာက္​သြားပါတယ္​။စာ​ေရး​ေတြကလည္​းငါမပါ​ရင္​မၿပီးဘူးဆို​​တဲ့အခ်ိဳးနဲ​​့ၿမိဳ႕နယ္​မႉးကိုကူညီရမယ္​့အစားရံုးဂုဏ္​​ေမာက္​ၾကတဲ့အခါ ၿမိဳ႕နယ္​ပညာ​ေရးမႉး​​ဟာအထက္​ကၫႊန္​ၾကားခ်က္​​ေတြကိုအခ်ိန္​မီ​ေဆာင္​ရြက္​ႏိုင္​​ဖို႔နဲ႔အထုမခံရ​ဖို႔အတြက္​စာ​ေရး​ေတြကိုမ်က္​ႏွာခ်ိဳ​​ေသြးရတဲ့အ
ျဖစ္​ကိုေရာက္​ရ​ပါ​ေတာ့တယ္​။မ်က္​ႏွာခ်ိဳ​​ေသြးရင္​းလုပ္​ငန္​းအခ်ိန္​မီၿပီးစီ​ေရးအတြက္​စာ​ေရးဆီမွာတပည္​့ခံ
ရတဲ့အေျခအ​ေနကို​ေရာက္​သြားပါ​တယ္​။ၿမိဳ႕နယ္​ရဲ႕ပညာ​ေရးအႀကီးအကဲျဖစ္​သူက​ ရံုးထိုင္​စာ​ေရး​ေတြရဲ႕
ခ်ယ္​လွယ္​ျခင္​းခံရ​တဲ့အဓိကအ​ေၾကာင္​းတရား​ဟာယင္​းပုဂၢိဳလ္​ရဲ႕လုပ္​ငန္​းကြၽမ္​းက်င္​မႈ၊စီမံခန္​႔ခြဲမႈအရည္​​အ​ေသြးညံ့ဖ်င္​းျခင္​း​အ​ေပၚမွာမႈ​တည္​​​ေနပါတယ္​။


လုပ္​သက္​ႀကီးလို႔ၿမိဳ႕နယ္​ပညာ​ေရးမႉးျဖစ္​လာသူ​ေတြဟာ သက္​ျပည္​့ပင္​စင္​ယူဖို႔​နီးလာတာနဲ႔အမ်ွ
​ေငြမ်က္​ႏွာတစ္​ခုတည္​းအ​ေပၚမွာအာရံုထားၿပီးမိမိပံုရိပ္​က်ဆင္​းမည္​့အ​ေရး၊ၿမိဳ႕နယ္​ရဲ႕ပညာ​ေရးက်ဆင္​းမႈအ​ေရးတို႔အ​ေပၚမွာ​အ​ေလးမထား​တဲ့အျဖစ္​​ေတြလည္​းျမင္​​လာရပါ​တယ္​။​ေငြမ်က္​ႏွာတစ္​ခုကိုသာၾကည္​့လာ​တဲ့အတြက္​ ဌာနကခ်​ေပး​တဲ့ေငြ​ေတြကိုစာ​ေရး​ေတြနဲ႔ေပါင္​းၿပီးပံုစံအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔မိမိအိတ္​ထဲထည္​့ႏိုင္​ဖို႔ကိုသာအာရံုစိုက္​လာပါ​တယ္​။စာ​ေရဆိုသူ​ေတြကလည္​းနည္​းမ်ိဳးစံုကိုသံုးၿပီးၿမိဳ႕နယ္​ပညာ​ေရးမႉးကို​ေငြစား​ေပါက္​​ေတြဖန္​တီး​ေပးရင္​းစာ​ေရး​ေတြနဲ႔ၿမိဳ႕နယ္​ပညာ​ေရးမႉး​ေတြဟာအက်ိဳးတူးပူး​ေပါင္​း​ေဆာင္​ရြက္​ရင္​းတစ္​ဖက္​တည္​းျဖစ္​သြားပါ​ေတာ့တယ္​။ဌာနကျဖန္​႔​ေ၀တဲ့​ေက်ာင္​းသံုးစာအုပ္​ကအစ ​ေက်ာင္​းအဆင္​့တိုးကိစၥ၊​ေက်ာင္​းအ​ေဆာက္​အဥိ္​ကိစၥ၊​ေက်ာင္​းအိမ္​သာ၊​ေက်ာင္​း၀င္​လမ္​း

ရံုးလုပ္​ငန္​းသ​ေဘာအရခြဲထားသည္​့ဌာနစိတ္​အားလံုးႏွင္​့သက္​ဆိုင္​သည္​့​ေငြ​ေၾကးသံုးစြဲမႈကို စာ​ေရးႀကီးဆိုသူႏွင္​့ညိွ၍ခ်ဳပ္​ကိုင္​ထားၾကသည္​့အခါ တစ္​ရံုးတည္​းသားခ်င္​းမသင္​့မတင္​့ျဖစ္​လာျခင္​းျဖင္​့ရံုးတြင္​းစည္​းလံုမႈကိုမတည္​​ေဆာက္​ႏိုင္​သည္​့အခါၿမိဳ႕နယ္​တြင္​းရိွအ​ေျခခံပညာ​ေက်ာင္​းမ်ားသည္​ ​ေျမဇာပင္​ျဖစ္​ၾကရပါတယ္​။ႏိုင္​ငံဝန္​ထမ္​းခ်င္​းတူပါလ်က္​ အခြင္​့ထူးခံလူတန္​းစားမ်ား​ေမြးဖြားလာျခင္​းသည္​လည္​း​ေငြႀကိဳက္​​ေသာဝန္​ထမ္​းအခ်ိဳ႕​ေၾကာင္​့ပဲ​ျဖစ္​ပါတယ္​​။ၿမိဳ႕နယ္​တစ္​ခု၏ပညာ​ေရးကိုဦး​ေဆာင္​စီမံ​ေနရသည္​့ၿမိဳ႕နယ္​ပညာ​ေရးမႉးရံုးမ်ား၏ပံုရိပ္​ဟာဒီလိုနဲ​့က်ဆင္​းလာပါတယ္​။ရံုးတြင္​းစည္​းလံုးညီၫြတ္​မႈကိုပင္​မတည္​​ေဆာက္​ႏိုင္​​တဲ့ၿမိဳ႕နယ္​ပညာ​ေရးမႉးမ်ားလက္​​ေအာက္​မွာ​ၿမိဳ႕နယ္​တစ္​ခုလံုး၏ပညာ​ေရးဟာအက်ဘက္​သို႔ဦးတည္​သြားပါ​ေတာ့တယ္​။စာ​ေရး​ေတြဟာၿမိဳ႕နယ္​ပညာ​ေရးမႉးကိုစား​ေပါက္​​ေတြဖန္​တီး​ေပးလိုက္​တဲ့အခါၿမိဳ႕နယ္​ပညာ​ေရးမႉး​ေတြနဲ႔စာ​ေရး​ေတြဟာအက်ိဳးတူ​ပူး​ေပါင္​းၿပီးတစ္​ဖက္​တည္​းျဖစ္​သြားပါ​ေတာ့တယ္​။အဲ့ဒီကစၿပီး ၿမိဳ႕နယ္​မွာရိွတဲ့ပညာ​ေရး၀န္​ထမ္​း​ေတြကိုဖိႏိွပ္​မႈ​ေတြစလာပါ​ေတာ့တယ္​။စာ​ေရး​ေတြကလည္​းရံုးကိစၥနဲ႔လာၾကတဲ့ဆရာ၊ဆရာမ​ေတြကို​ေဟာက္​စားလုပ္​ပါ​ေတာ့တယ္​။အက်ယ္​အက်ယ္​ျပန္​မ​ေျပာခ်င္​ၾကတဲ့ဆရာ၊ဆရာမ​ေတြဟာ​ေအာင္​့သက္​သက္​့နဲ႔ပဲၿငိမ္​ခံၾကရပါတယ္​။
ျပန္​​ေျပာတဲ့ဆရာ၊ဆရာမ​ေတြအ​ေပၚအ​ေတးအမွတ္​ထားၿပီးလုပ္​ငန္​းပိုင္​းဆိုင္​ရာကိစၥ​ေတြမွာအမွားတစ္​ခုျဖစ္​တာနဲ႔၀ိုင္​း​ေထာင္​းလိုက္​မယ္​ဆိုၿပီးမ်က္​ႏွာ​ေပးနဲ႔​ေစာင္​့ၾကည္​့​ေနတတ္​ပါတယ္​။ႏိုင္​ငံ​ေတာ္​ကအခမဲ့ပညာ​ေရးစနစ္​ကိုအ​ေကာင္​အထည္​​ေဖာ္​တယ္​။ၿမိဳ႕နယ္​ရံုး​ေတြက
​ေက်ာင္​းလုပ္​ငန္​းသံုးပစၥည္​းျဖန္​႔​ေ၀ဖို႔တာ၀န္​ယူထားတဲ့ဆရာ​ေတြကပစၥည္​း​ေတြျဖန္​႔​ေ၀ရာမွာစရိတ္​​ေတာင္​းတယ္​။ဒီပစၥည္​း​ေတြကၿမိဳ႕နယ္​ကို​ေရာက္​ဖို႔ဘယ္​​ေလာက္​ကုန္​ထားတယ္​ မထုတ္​ခ်င္​​ေနဆိုၿပီးပါ၀ါျပတယ္​။တကယ္​ဆို​ေက်ာင္​းသံုးပံုႏိွပ္​စာအုပ္​ပဲျဖစ္​ျဖစ္​၊တျခား​ေထာက္​ပံ့​ေပးတဲ့ဘယ္​ပစၥည္​းမဆိုသယ္​ယူစရိတ္​ကိုဌာနကိုတင္​​ေတာင္​းလို႔ရပါတယ္​။အစိုးရဌာနဆိုင္​ရာအလုပ္​သ​ေဘာအရ​ေငြဟာၾကန္​႔ၾကာ​ေနတတ္​တာကလြဲရင္​မိမိတို႔ပစၥည္​းသယ္​ယူလို႔ကုန္​က်ထားတဲ့စရိတ္​အမွန္​ကို​ေတာ့ျပန္​ရတာပါပဲ။ဒါ​ေပမယ္​့​ေအာက္​​ေျခမွာဒီလို​ေတြျဖစ္​​ေနတာကို ဘယ္​​ေက်ာင္​ဆရာ၊ဆရာမကမွ​ေစာဒကတက္​တာမ်ိဳးမရိွပါဘူး။​ေျပလည္​ရာ​ေျပလည္​​ေၾကာင္​း ​ေပးစရာရိွတာ​ေပးလိုက္​ၾကတာပါပဲ။
ဆရာ၊ဆရာမ​ေတြဘက္​ကဒီကိစၥ​ေတြ​မ​ေျပာၾကတာကပုဂၢိဳလ္​​ေရးအဆင္​မ​ေျပမႈ​ေတြျဖစ္​လာမွာမလိုလားတာ​ေတြလည္​းပါပါတယ္​။တစ္​ခ်ိဳ႕ဆရာ၊ဆရာမ​ေတြကလည္​းကိုယ္​တိုင္​ကမမွန္​ကန္​ႏိုင္​တဲ့အတြက္​ ရံုးကလုပ္​သမ်ွ ၿငိမ္​ခံ​ေနတာ​ေတြလည္​းရိွပါတယ္​။

ဒါ​ေတြဟာၿမိဳ႕နယ္​ရံုး​ေတြကဆရာ၊ဆရာမ​ေတြရဲ႕အားနည္​းခ်က္​ကိုအခြင္​့​ေကာင္​းယူၿပီးကိုယ္​က်ိဳး႐ွာ​ေနတာျဖစ္​ပါတယ္​။တကယ္​ဆိုမိမိလက္​​ေအာက္​က၀န္​ထမ္​း​ေတြတာ၀န္​​ေက်ပြန္​ဖို႔၊စာရိတၱ​ေကာင္​းဖို႔ၿမိဳ႕နယ္​ရံုး​ေတြဟာၾကပ္​ၾကပ္​မတ္​မတ္​​ေဆာင္​ရြက္​သင္​့ပါတယ္​။ဒါ​ေပမယ္​့
ရံုးလို႔ဆိုလိုက္​တာနဲ႔ႏွာ​ေခါင္​းရံႈ့ခ်င္​စရာ​ေကာင္​း​ေနတဲ့ယဥ္​​ေက်းမႈမိ်ဳးနဲ႔ကြ်န္​​ေတာ္​တို႔​ေ႐ွ့ဆက္​​ေနၾကမယ္​ဆိုရင္​ တကယ္​တမ္​းနစ္​နာၾကရမယ္​့သူ​ေတြဟာမ်ိဳးဆက္​သစ္​လူငယ္​​ေလး​ေတြသာျဖစ္​ပါတယ္​။ႏိုင္​ငံတစ္​ႏိုင္​ငံကိုတည္​​ေဆာက္​ဖို႔အရည္​အ​ေသြးျပည္​့၀တဲ့ႏိုင္​ငံသား​ေတြျဖစ္​လာဖို႔လိုအပ္​ပါတယ္​။ႏိုင္​ငံရဲ႕အနာဂတ္​ကိုတည္​​ေဆာက္​ၾကမယ္​လူသားအရင္​းအျမစ္​ကိုျပဳစုပ်ိဳး​ေထာင္​ရာဌာႏမွာဒီလိုဆက္​ျဖစ္​​ေနမယ္​ဆိုရင္​ ဆရာ၊ဆရာမဆိုတာဟာအနႏၲဂိုဏ္​း၀င္​​ေတြမဟုတ္​​ေတာ့ဘဲသမိုင္​းတရားခံ​ေတြသာျဖစ္​လာပါလိမ္​့မယ္​။
ပညာ​ေရးဟာတာဝန္​​ေက်ပြန္​စြာထမ္​း​ေဆာင္​​ေနရံုရဲ႕ျပည္​့စံုတဲ့သ​ေဘာမဟုတ္​​ပါဘူး။တာဝန္​သိစိတ္​၊တာဝန္​ယူလိုစိတ္​၊တာဝန္​ခံလိုစိတ္​ကိုအရင္​းတည္​ၿပီးေစတနာထား​ေဆာင္​ရြက္​မွသာပညာ​ေရးရဲ႕အစိပၸါယ္​ဟာ​လည္​းျပည္​့စံု​မွာျဖစ္​ပါတယ္​။
​ႏိုင္​ငံဝန္​ထမ္​းမ်ားဟာ​လူသားမ်ားျဖစ္​ပါတယ္​​။လူဟာလိုအပ္​ခ်က္​အမ်ားဆံုးသတၱဝါမ်ားျဖစ္​ပါတယ္​​။ဒါ့​ေၾကာင္​့လူတိုင္​းဟာ​လိုအပ္​ခ်က္​​ေတြရိွ​ေနၾကမွာျဖစ္​ပါတယ္​​။ႏိုင္​ငံတစ္​ႏိုင္​ငံ၏အနာဂတ္​ကိုပံု​ေဖာ္​ထုဆစ္​​ေနၾကတဲ​့ပညာ​ေရးဝန္​ထမ္​း​ေတြအ​ေနနဲ႔မိမိတို႔ရဲ႕လိုအင္​ကိုျဖည္​့ဆည္​းရင္​း တိုင္​းျပည္​၏အနာဂတ္​မ်ိဳးဆက္​သစ္​မ်ားအ​ေပၚလ်စ္​လ်ဴ ႐ႈခဲ့ျခင္​းဟာ​ တိုင္​းျပည္​ကိုလ်စ္​လ်ဴ ႐ႈရာ​ေရာက္​ပါတယ္​​။ပညာ​ေရးျဖင္​့​ေခတ္​မီႏိုင္​ငံ​ေတာ္​ႀကီးတည္​​ေဆာက္​ႏိုင္​ရန္​အတြက္​ ပညာ​ေရးဝန္​ထမ္​းမ်ား
ရဲ႕တာဝန္​သိမႈ၊တာဝန္​​ေက်ပြန္​မႈ၊တာဝန္​ယူမႈဟာအ​ေရးႀကီး​ပါတယ္​​။ဒါ့​ေၾကာင္​့ၿမိဳနယ္​ပညာ​ေရ​ေရးမႉးရံုး​ေတြဟာအ​ေျခခံပညာ​ေက်ာင္​းမ်ားမွာ​တာဝန္​ထမ္​း​ေဆာင္​​ေနၾကတဲ့ဆရာ/မမ်ား၏ယံုၾကည္​အားထားရ​တဲ့ၿမိဳ႕နယ္​ပညာ​ေရးမႉးမ်ား၊ၿမိဳ႕နယ္​ပညာ​ေရးမႉးရံုးမ်ားနည္​းပါး​ေနသည္​ႏွင္​့အမ်ွ
ပညာ​ေရးရဲ႕အဓိပၸါယ္​ဖြင္​့ဆိုခ်က္​ႏွင္​့ပညာ​ေရး​ေမ်ွာ္​မွန္​းခ်က္​မ်ားဟာ​ကိန္​းဂဏန္​းတန္​ဖိုးအရျမင္​့တက္​​ေနႏိုင္​​ေသာ္​လည္​း
အရည္​အ​ေသြးျပည္​ဝ​တဲ့၊အစဥ္​​ေလ့လာသင္​ယူ​ေန​တဲ့လူ​ေဘာင္​အဖြဲ႔အစည္​းျဖစ္​ႏိုင္​ရန္​မွာကား​ေရႊျပည္​​ေတာ္​​ေမ်ွာ္​တိုင္​း​ေဝ​ေနအုန္​းမည္​သာျဖစ္ပါ​ေၾကာင္​း​ေရးသားတင္​ျပအပ္​ပါသည္​။
ပန္​းသီႀကိဳး(ရ​ေသ့​ေတာင္​)

No comments:

Post a Comment

နောက်လာမည့်ပိုစ့်များ

အရည်ဓါတ်

တိမ်တိက ဗိုင်းဖဲ့တိပိုင်အဆုပ်ဆုပ် ငါ့ခေါင်းထက်မာ လရောင် ယပြီးကေ ရီပြတ်လတ်မှု ‌မမျှတခြင်း ခြီကျိုးနိန်‌ရေ ဗဟပ်တစ်ကောင် မဆီမဆိုင်ပ...

လူကြည့်များသောပိုစ့်များ