ၿမိဳ႕နယ္တစ္ခု၏ပညာေရးလုပ္ငန္းတိုးတက္မႈ၊ဆုတ္ယုတ္မႈသည္ယင္းၿမိဳ႕နယ္ရိွပညာေရးမႉးရံုးမ်ား၏လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္မႈအေပၚမႈတည္ပါတယ္။
ၿပီးေတာ့အဆိုးအေကာင္းအတက္အက်ကိုျဖစ္ေပၚေစပါတယ္။အိမ္တစ္အိမ္မွာအိမ္ေထာင္ဦးစီး၏အခန္းက႑ဟာ
အေရးႀကီးသလိုၿမိဳ႕နယ္တစ္ခုရဲ႕
ပညာေရးကိုၾကပ္မတ္ေဆာင္ရြက္ရတဲ့ၿမိဳ႕နယ္ပညာေရးမႉးရံုးမ်ားရဲ႕အခန္းက႑ဟာလည္း
ပညာေရးျဖစ္စဥ္မွာခ်န္လွပ္ထားလို႔မရေအာင္အေရးႀကီးပါတယ္။ၿမိဳ႕နယ္တစ္ခုရဲ႕ပညာေရးအတက္အက်ကိုအေျခခံပညာေက်ာင္း
ေတြရဲ႕ေအာင္ခ်က္ရာႏႈန္းကိုအေျခခံၿပီးတိုင္းတာေလ့ရိွပါတယ္။ဒီအခ်က္ဟာမွန္သင့္သေလာက္မွန္ပါတယ္။သို႔ေသာ္
ၿမိဳ႕နယ္
တစ္ခုလံုးရဲ႕ပညာေရးအတက္အက်ဟူသည္အေျခခံပညာေက်ာင္းေတြအေပၚမွာသာတည္မီွေနသည္မဟုတ္ပဲ
ပညာေရးျဖစ္စဥ္တစ္ခု
လံုးမွာပါဝင္လႈပ္႐ွားၾကရသည့္ၿမိဳ႕နယ္ပညာေရးမႉးမ်ား၊ထက္လယ္မူေက်ာင္းအုပ္ႀကီးမ်ား၊ဒုတိယၿမိဳ႕နယ္ပညာေရးမႉးမ်ား၊လက္
ေထာက္ၿမိဳ႕နယ္ပညာေရးမႉးမ်ား၊အေျခခံပညာေက်ာင္းေတြမွာတာဝန္ထမ္းေဆာင္ေနျကသည့္ဆရာ/မမ်ား၊ၿမိဳ႕နယ္ပညာေရးမႉးရံုးမွစာေရးမ်ား၊ထက္လယ္မူေက်ာင္းမွစာေရးမ်ားအစရိွသည္ျဖင့္ၿမိဳ႕နယ္တြင္းရိွပညာေရးဝန္ထမ္းမ်ားအားလံုးႏွင့္ေက်ာင္းသားမိဘမ်ား
ေက်ာင္းသား/သူမ်ားအားလံုးမွာတာဝန္အသီးသီးရိွၾကပါတယ္။
သို႔ရာတြင္ၿမိဳ႕နယ္ရဲ႕ပညာေရးလုပ္ငန္းစဥ္အားလံုးကိုစီမံႀကီးၾကပ္အုပ္ခ်ဳပ္ရတဲ့ၿမိဳ႕နယ္ပညာေရးမႉးရံုးဟာမိမိၿမိဳ႕နယ္တြင္းရိွ
ပညာေရးျဖစ္စဥ္မွာပါဝင္မည့္သူမ်ားအားလံုးကိုႀကီးၾကပ္လမ္းၫႊန္မႈေပးရတာေၾကာင့္အဆိုပါၿမိဳ႕နယ္ရဲ႕ပညာေရးအဆိုးအေကာင္း
အတက္အက်ဟာၿမိဳ႕နယ္ပညာေရးမႉးရံုးႏွင့္တိုက္႐ိုက္သက္ဆိုင္ေနပါတယ္။ဒါ့ေၾကာင့္ၿမိဳ႕နယ္ပညာေရးမႉးရဲ႕စီမံခန္႔ခြဲမႈဟာယင္းၿမိဳ႕နယ္ရဲ႕ပညာေရးအတြက္အလြန္အေရးႀကီးတဲ့အခန္းက႑ကပါဝင္ေနပါတယ္။ၿမိဳ႕နယ္ပညာေရးမႉးဟာမိမိရံုးရိွပညာေရးဝန္ထမ္းေတြကိုစီမံခန္႔ခြဲရာမွာတိက်
ခိုင္မာ ျပတ္သားတဲ့ စီမံမႈရိွဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။ၿမိဳ႕နယ္ပညာေရးမႉးရံုးဝန္ထမ္းအားလံုး
ညီညီၫြတ္ၫြတ္ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ႏိုင္မွသာမိမိၿမိဳ႕နယ္ရဲ႕ပညာေရးဟာလည္းတိုးတက္ေကာင္းမြန္လာမွာျဖစ္ပါတယ္။
ယခုအခါၿမိဳ႕နယ္ပညာေရးမႉးရံုးအခ်ိဳ႕ရဲ႕ပံုရိပ္ဟာပညာေရးဝန္ထမ္းေတြျကားမွာသာမကအျခားဌာနဆိုင္ရာမ်ားၾကားတြင္လည္းက်ဆင္းလ်က္ရိွသည္။ၿမိဳ႕နယ္ပညာေရးမႉးရံုးဟုဆိုလိုက္လ်ွင္
ပညာေရးဝန္ထမ္းမ်ားကအျမင္မ႐ွင္းၾကေပ။ဘာေၾကာင့္အျမင္မ႐ွင္းရသလဲဟုဆိုလ်ွင္
လာတ္စားမႈ၊လစာေငြျဖတ္ေတာက္ခံရမႈ၊ဌာနမွခ်ေပးသည့္ေငြမ်ားအျပည့္အဝမရရိွမႈ၊ၿမိဳ႕နယ္ပညာေရးမႉးရံုးဝန္ထမ္းမ်ားစကားေျပာေမာက္မာမႈ၊လုပ္ပိုင္ခြင့္ရိွသူတစ္စု၏ဗိုလ္က်စိုးမိုးမႈ၊ကတိပ်က္မႈ၊အစရိွသည္ျဖင့္အမႈေပါင္းစံုသည္ၿမိဳ႕နယ္ပညာေရးမႉးရံုးမ်ားရဲ႕ပံုရိပ္ကိုက်ဆင္းၿပီးပညာေရး၀န္ထမ္းေတြၾကားမွာအျမင္မၾကည္တာေတြျဖစ္လာရပါတယ္။။အရင္းစစ္လ်ွင္အျမစ္ေျမကဆိုသလိုဒီကိစၥေတြအားလံုးဟာၿမိဳ႕နယ္ပညာေရးမႉးဧ့စီမံအုပ္ခ်ဳပ္မႈေအာက္မာျဖစ္နီေရအတြက္ၿမိဳ႕နယ္ပညာေရးမႉးသည္အဓိကတာဝန္ရိွသူျဖစ္ပါေရ။
ၿမိဳ႕နယ္ပညာေရးမႉးအခ်ိဳ႕ရဲ႕မိမိရာထူးေနရာႏွင့္တာဝန္ကိုမကြၽမ္းက်င္ျခင္း
တနည္းေျပာရလ်ွင္ လုပ္ငန္းမကြၽမ္းက်င္ျခင္းဟာ
စီမံအုပ္ခ်ဳပ္မႈကိုမ်ားစြာထိခိုက္ေစတဲ့အတြက္ရံုးကိုမထိန္းႏိုင္ျခင္း(သို႔မဟုတ္)ပညာေရးလုပ္ငန္းမ်ားကိုခုတံုးလုပ္လ်ွက္မိမိအက်ိဳးစီးပြားကိုသာၾကည့္ျခင္း
စတာေတြေျကာင့္ရံုးရဲ႕ပံုရိပ္က်ဆင္းေစတဲ့အခ်က္ေတြကိုမထိန္းႏိုင္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။လုပ္ငန္းမကြၽမ္းက်င္ဟုဆိုရာ၌ၿမိဳ႕နယ္ပညာေရးမႉးတစ္ဦးဟာအထက္တန္းေက်ာင္းအုပ္ဘဝမွၿမိဳ႕နယ္မႉးအျဖစ္ရာထူးတိုးလာသူျဖစ္ပါကေက်ာင္းလုပ္ငန္းႏွင့္ရံုးလုပ္ငန္းတို႔ရဲ႕ကြဲျပား
မႈကိုနားမလည္တဲ့အတြက္ရံုးမာႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာက်င္လည္ေနၾကတဲ့စာေရးေတြရဲ႕ခ်ယ္လွယ္မႈကိုခံရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ၿမိဳ႕နယ္ပညာေရးမႉးရံုးမ်ားရိွစာေရးအမ်ားစုဟာရံုးမွာအထိုင္က်ေနသူမ်ားျဖစ္ၾကပါတယ္။မည္သည့္စာရင္းဇယားမဆိုဘယ္အနားမွာထားတယ္ဘယ္ဘီဒိုမွာ႐ွာလို႔ရႏိုင္တယ္ဆိုတာေတြကိုစာေရးေတြပဲသိၾကပါတယ္။ၿမိဳ႕နယ္ပညာေရးမႉးဆိုသူဟာဆိုင္ေရာင္းေလ့ေရာင္းထမရိွတဲ့ဆိုင္႐ွင္နန္႔တူပါတယ္။ဘယ္ပစၥည္းဘယ္နားရိွမွန္းမသိ၊ဘယ္ပစၥည္းဘယ္ေစ်းမွန္းမသိနဲ႔ဟိုလူ႔ေမးရဒီလူ႔ေမးရနဲ့လုပ္ရကိုင္ရအဆင္မေျပျဖစ္တတ္တဲ့သေဘာမ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။
ဒီလိုနဲ႔ရံုးထိုင္စာေရးေတြရဲ႕လက္ေအာက္ကိုက်ေရာက္သြားပါတယ္။စာေရးေတြကလည္းငါမပါရင္မၿပီးဘူးဆိုတဲ့အခ်ိဳးနဲ့ၿမိဳ႕နယ္မႉးကိုကူညီရမယ့္အစားရံုးဂုဏ္ေမာက္ၾကတဲ့အခါ
ၿမိဳ႕နယ္ပညာေရးမႉးဟာအထက္ကၫႊန္ၾကားခ်က္ေတြကိုအခ်ိန္မီေဆာင္ရြက္ႏိုင္ဖို႔နဲ႔အထုမခံရဖို႔အတြက္စာေရးေတြကိုမ်က္ႏွာခ်ိဳေသြးရတဲ့အ
ျဖစ္ကိုေရာက္ရပါေတာ့တယ္။မ်က္ႏွာခ်ိဳေသြးရင္းလုပ္ငန္းအခ်ိန္မီၿပီးစီေရးအတြက္စာေရးဆီမွာတပည့္ခံ
ရတဲ့အေျခအေနကိုေရာက္သြားပါတယ္။ၿမိဳ႕နယ္ရဲ႕ပညာေရးအႀကီးအကဲျဖစ္သူက
ရံုးထိုင္စာေရးေတြရဲ႕
ခ်ယ္လွယ္ျခင္းခံရတဲ့အဓိကအေၾကာင္းတရားဟာယင္းပုဂၢိဳလ္ရဲ႕လုပ္ငန္းကြၽမ္းက်င္မႈ၊စီမံခန္႔ခြဲမႈအရည္အေသြးညံ့ဖ်င္းျခင္းအေပၚမွာမႈတည္ေနပါတယ္။
လုပ္သက္ႀကီးလို႔ၿမိဳ႕နယ္ပညာေရးမႉးျဖစ္လာသူေတြဟာ
သက္ျပည့္ပင္စင္ယူဖို႔နီးလာတာနဲ႔အမ်ွ
ေငြမ်က္ႏွာတစ္ခုတည္းအေပၚမွာအာရံုထားၿပီးမိမိပံုရိပ္က်ဆင္းမည့္အေရး၊ၿမိဳ႕နယ္ရဲ႕ပညာေရးက်ဆင္းမႈအေရးတို႔အေပၚမွာအေလးမထားတဲ့အျဖစ္ေတြလည္းျမင္လာရပါတယ္။ေငြမ်က္ႏွာတစ္ခုကိုသာၾကည့္လာတဲ့အတြက္
ဌာနကခ်ေပးတဲ့ေငြေတြကိုစာေရးေတြနဲ႔ေပါင္းၿပီးပံုစံအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔မိမိအိတ္ထဲထည့္ႏိုင္ဖို႔ကိုသာအာရံုစိုက္လာပါတယ္။စာေရဆိုသူေတြကလည္းနည္းမ်ိဳးစံုကိုသံုးၿပီးၿမိဳ႕နယ္ပညာေရးမႉးကိုေငြစားေပါက္ေတြဖန္တီးေပးရင္းစာေရးေတြနဲ႔ၿမိဳ႕နယ္ပညာေရးမႉးေတြဟာအက်ိဳးတူးပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ရင္းတစ္ဖက္တည္းျဖစ္သြားပါေတာ့တယ္။ဌာနကျဖန္႔ေ၀တဲ့ေက်ာင္းသံုးစာအုပ္ကအစ
ေက်ာင္းအဆင့္တိုးကိစၥ၊ေက်ာင္းအေဆာက္အဥိ္ကိစၥ၊ေက်ာင္းအိမ္သာ၊ေက်ာင္း၀င္လမ္း
ရံုးလုပ္ငန္းသေဘာအရခြဲထားသည့္ဌာနစိတ္အားလံုးႏွင့္သက္ဆိုင္သည့္ေငြေၾကးသံုးစြဲမႈကို
စာေရးႀကီးဆိုသူႏွင့္ညိွ၍ခ်ဳပ္ကိုင္ထားၾကသည့္အခါ တစ္ရံုးတည္းသားခ်င္းမသင့္မတင့္ျဖစ္လာျခင္းျဖင့္ရံုးတြင္းစည္းလံုမႈကိုမတည္ေဆာက္ႏိုင္သည့္အခါၿမိဳ႕နယ္တြင္းရိွအေျခခံပညာေက်ာင္းမ်ားသည္
ေျမဇာပင္ျဖစ္ၾကရပါတယ္။ႏိုင္ငံဝန္ထမ္းခ်င္းတူပါလ်က္ အခြင့္ထူးခံလူတန္းစားမ်ားေမြးဖြားလာျခင္းသည္လည္းေငြႀကိဳက္ေသာဝန္ထမ္းအခ်ိဳ႕ေၾကာင့္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ၿမိဳ႕နယ္တစ္ခု၏ပညာေရးကိုဦးေဆာင္စီမံေနရသည့္ၿမိဳ႕နယ္ပညာေရးမႉးရံုးမ်ား၏ပံုရိပ္ဟာဒီလိုနဲ့က်ဆင္းလာပါတယ္။ရံုးတြင္းစည္းလံုးညီၫြတ္မႈကိုပင္မတည္ေဆာက္ႏိုင္တဲ့ၿမိဳ႕နယ္ပညာေရးမႉးမ်ားလက္ေအာက္မွာၿမိဳ႕နယ္တစ္ခုလံုး၏ပညာေရးဟာအက်ဘက္သို႔ဦးတည္သြားပါေတာ့တယ္။စာေရးေတြဟာၿမိဳ႕နယ္ပညာေရးမႉးကိုစားေပါက္ေတြဖန္တီးေပးလိုက္တဲ့အခါၿမိဳ႕နယ္ပညာေရးမႉးေတြနဲ႔စာေရးေတြဟာအက်ိဳးတူပူးေပါင္းၿပီးတစ္ဖက္တည္းျဖစ္သြားပါေတာ့တယ္။အဲ့ဒီကစၿပီး
ၿမိဳ႕နယ္မွာရိွတဲ့ပညာေရး၀န္ထမ္းေတြကိုဖိႏိွပ္မႈေတြစလာပါေတာ့တယ္။စာေရးေတြကလည္းရံုးကိစၥနဲ႔လာၾကတဲ့ဆရာ၊ဆရာမေတြကိုေဟာက္စားလုပ္ပါေတာ့တယ္။အက်ယ္အက်ယ္ျပန္မေျပာခ်င္ၾကတဲ့ဆရာ၊ဆရာမေတြဟာေအာင့္သက္သက့္နဲ႔ပဲၿငိမ္ခံၾကရပါတယ္။
ျပန္ေျပာတဲ့ဆရာ၊ဆရာမေတြအေပၚအေတးအမွတ္ထားၿပီးလုပ္ငန္းပိုင္းဆိုင္ရာကိစၥေတြမွာအမွားတစ္ခုျဖစ္တာနဲ႔၀ိုင္းေထာင္းလိုက္မယ္ဆိုၿပီးမ်က္ႏွာေပးနဲ႔ေစာင့္ၾကည့္ေနတတ္ပါတယ္။ႏိုင္ငံေတာ္ကအခမဲ့ပညာေရးစနစ္ကိုအေကာင္အထည္ေဖာ္တယ္။ၿမိဳ႕နယ္ရံုးေတြက
ေက်ာင္းလုပ္ငန္းသံုးပစၥည္းျဖန္႔ေ၀ဖို႔တာ၀န္ယူထားတဲ့ဆရာေတြကပစၥည္းေတြျဖန္႔ေ၀ရာမွာစရိတ္ေတာင္းတယ္။ဒီပစၥည္းေတြကၿမိဳ႕နယ္ကိုေရာက္ဖို႔ဘယ္ေလာက္ကုန္ထားတယ္
မထုတ္ခ်င္ေနဆိုၿပီးပါ၀ါျပတယ္။တကယ္ဆိုေက်ာင္းသံုးပံုႏိွပ္စာအုပ္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊တျခားေထာက္ပံ့ေပးတဲ့ဘယ္ပစၥည္းမဆိုသယ္ယူစရိတ္ကိုဌာနကိုတင္ေတာင္းလို႔ရပါတယ္။အစိုးရဌာနဆိုင္ရာအလုပ္သေဘာအရေငြဟာၾကန္႔ၾကာေနတတ္တာကလြဲရင္မိမိတို႔ပစၥည္းသယ္ယူလို႔ကုန္က်ထားတဲ့စရိတ္အမွန္ကိုေတာ့ျပန္ရတာပါပဲ။ဒါေပမယ့္ေအာက္ေျခမွာဒီလိုေတြျဖစ္ေနတာကို
ဘယ္ေက်ာင္ဆရာ၊ဆရာမကမွေစာဒကတက္တာမ်ိဳးမရိွပါဘူး။ေျပလည္ရာေျပလည္ေၾကာင္း ေပးစရာရိွတာေပးလိုက္ၾကတာပါပဲ။
ဆရာ၊ဆရာမေတြဘက္ကဒီကိစၥေတြမေျပာၾကတာကပုဂၢိဳလ္ေရးအဆင္မေျပမႈေတြျဖစ္လာမွာမလိုလားတာေတြလည္းပါပါတယ္။တစ္ခ်ိဳ႕ဆရာ၊ဆရာမေတြကလည္းကိုယ္တိုင္ကမမွန္ကန္ႏိုင္တဲ့အတြက္
ရံုးကလုပ္သမ်ွ ၿငိမ္ခံေနတာေတြလည္းရိွပါတယ္။
ဒါေတြဟာၿမိဳ႕နယ္ရံုးေတြကဆရာ၊ဆရာမေတြရဲ႕အားနည္းခ်က္ကိုအခြင့္ေကာင္းယူၿပီးကိုယ္က်ိဳး႐ွာေနတာျဖစ္ပါတယ္။တကယ္ဆိုမိမိလက္ေအာက္က၀န္ထမ္းေတြတာ၀န္ေက်ပြန္ဖို႔၊စာရိတၱေကာင္းဖို႔ၿမိဳ႕နယ္ရံုးေတြဟာၾကပ္ၾကပ္မတ္မတ္ေဆာင္ရြက္သင့္ပါတယ္။ဒါေပမယ့္
ရံုးလို႔ဆိုလိုက္တာနဲ႔ႏွာေခါင္းရံႈ့ခ်င္စရာေကာင္းေနတဲ့ယဥ္ေက်းမႈမိ်ဳးနဲ႔ကြ်န္ေတာ္တို႔ေ႐ွ့ဆက္ေနၾကမယ္ဆိုရင္
တကယ္တမ္းနစ္နာၾကရမယ့္သူေတြဟာမ်ိဳးဆက္သစ္လူငယ္ေလးေတြသာျဖစ္ပါတယ္။ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံကိုတည္ေဆာက္ဖို႔အရည္အေသြးျပည့္၀တဲ့ႏိုင္ငံသားေတြျဖစ္လာဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။ႏိုင္ငံရဲ႕အနာဂတ္ကိုတည္ေဆာက္ၾကမယ္လူသားအရင္းအျမစ္ကိုျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ရာဌာႏမွာဒီလိုဆက္ျဖစ္ေနမယ္ဆိုရင္
ဆရာ၊ဆရာမဆိုတာဟာအနႏၲဂိုဏ္း၀င္ေတြမဟုတ္ေတာ့ဘဲသမိုင္းတရားခံေတြသာျဖစ္လာပါလိမ့္မယ္။
ပညာေရးဟာတာဝန္ေက်ပြန္စြာထမ္းေဆာင္ေနရံုရဲ႕ျပည့္စံုတဲ့သေဘာမဟုတ္ပါဘူး။တာဝန္သိစိတ္၊တာဝန္ယူလိုစိတ္၊တာဝန္ခံလိုစိတ္ကိုအရင္းတည္ၿပီးေစတနာထားေဆာင္ရြက္မွသာပညာေရးရဲ႕အစိပၸါယ္ဟာလည္းျပည့္စံုမွာျဖစ္ပါတယ္။
ႏိုင္ငံဝန္ထမ္းမ်ားဟာလူသားမ်ားျဖစ္ပါတယ္။လူဟာလိုအပ္ခ်က္အမ်ားဆံုးသတၱဝါမ်ားျဖစ္ပါတယ္။ဒါ့ေၾကာင့္လူတိုင္းဟာလိုအပ္ခ်က္ေတြရိွေနၾကမွာျဖစ္ပါတယ္။ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံ၏အနာဂတ္ကိုပံုေဖာ္ထုဆစ္ေနၾကတဲ့ပညာေရးဝန္ထမ္းေတြအေနနဲ႔မိမိတို႔ရဲ႕လိုအင္ကိုျဖည့္ဆည္းရင္း
တိုင္းျပည္၏အနာဂတ္မ်ိဳးဆက္သစ္မ်ားအေပၚလ်စ္လ်ဴ ႐ႈခဲ့ျခင္းဟာ တိုင္းျပည္ကိုလ်စ္လ်ဴ
႐ႈရာေရာက္ပါတယ္။ပညာေရးျဖင့္ေခတ္မီႏိုင္ငံေတာ္ႀကီးတည္ေဆာက္ႏိုင္ရန္အတြက္
ပညာေရးဝန္ထမ္းမ်ား
ရဲ႕တာဝန္သိမႈ၊တာဝန္ေက်ပြန္မႈ၊တာဝန္ယူမႈဟာအေရးႀကီးပါတယ္။ဒါ့ေၾကာင့္ၿမိဳနယ္ပညာေရေရးမႉးရံုးေတြဟာအေျခခံပညာေက်ာင္းမ်ားမွာတာဝန္ထမ္းေဆာင္ေနၾကတဲ့ဆရာ/မမ်ား၏ယံုၾကည္အားထားရတဲ့ၿမိဳ႕နယ္ပညာေရးမႉးမ်ား၊ၿမိဳ႕နယ္ပညာေရးမႉးရံုးမ်ားနည္းပါးေနသည္ႏွင့္အမ်ွ
ပညာေရးရဲ႕အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္ႏွင့္ပညာေရးေမ်ွာ္မွန္းခ်က္မ်ားဟာကိန္းဂဏန္းတန္ဖိုးအရျမင့္တက္ေနႏိုင္ေသာ္လည္း
အရည္အေသြးျပည္ဝတဲ့၊အစဥ္ေလ့လာသင္ယူေနတဲ့လူေဘာင္အဖြဲ႔အစည္းျဖစ္ႏိုင္ရန္မွာကားေရႊျပည္ေတာ္ေမ်ွာ္တိုင္းေဝေနအုန္းမည္သာျဖစ္ပါေၾကာင္းေရးသားတင္ျပအပ္ပါသည္။
ပန္းသီႀကိဳး(ရေသ့ေတာင္)
No comments:
Post a Comment