Wednesday, May 29, 2019

ကျောင်းအဆင့်တိုးခြင်းနှင့်အတူပါလာတတ်သည့်သောကများ



----------------------------------------------------------------
​ေႏြရာသီ၏အပူဒဏ္​ကိုခံရင္​းၿငိမ္​သက္​​ေနခဲ့ရသည္​့​ေက်ာင္​းမ်ားသည္​​ေမလ၏မိုး​ေရစက္​မ်ားႏွင္​့အတူလႈပ္​႐ွားအသက္​၀င္​လာ​ေပ​ေတာ့မည္​။ျပကၡဒိန္​ႏွစ္​တစ္​ႏွစ္​၏​ေမလသည္​ ပညာ​ေရး​ေလာကသားတို႔၏ရင္​ခုန္​စရာလည္​း​
ေကာင္​း​ေသာလျဖစ္​​သည္​။အဘယ္​​ေၾကာင္​့ဆို​ေသာ္​​ေမလတြင္​ပညာ​ေရး၀န္​ထမ္​းမ်ား၏ရာထူးတိုးအ​ေျပာင္​းအ​
ေရြ႕မ်ား​ေၾကျငာသည္​့အတြက္​ ပညာ​ေရး၀န္​ထမ္​းမ်ားအ​ေနႏွင္​့ရင္​တခုန္​ခုန္​ႏွင္​့​ေမ်ွာ္​ၾကရသည္​။ထို႔အတူ ​ေက်ာင္​းအဆင္​့တိုးတင္​ထားသည္​့​ေက်ာင္​းမ်ားမွာလည္​းအဆင္​့တိုး​ေအာ္​ဒါမ်ားထြက္​သည္​့အတြက္​ပညာ​ေရး​ေလာကတြင္​အဆင္​့တိုးသည္​့​ေက်ာင္​းမ်ားအတြက္​ရယ္​ရ​ေမာရ​ေျပာစရာမ်ားျဖစ္​​ေန​သည္​။အ​ေၾကာင္​းႏွင္​့အက်ိဳးသည္​ဒြန္​တြဲ​ေနသည္​့အတြက္​ ရယ္​စရာ​ေနာက္​ကပါလာသည္​့​ေမာစရာ​ေလးမ်ားလည္​းရိွ​ပါသည္​။
၂၀၁၈/၂၀၁၉(ပညာသင္​ႏွစ္​)အတြက္​ပညာ​ေရး၀န္​ႀကီးဌာနမွတရာ၀င္​ခြင္​့ျပဳသည္​့​အဆင္​့တိုးသည္​့​ေက်ာင္​းအ​ေရအတြက္​မွာတစ္​ႏိုင္​ငံလံုးအတိုင္​းအတာႏွင္​့ဆိုလ်ွင္​အ​ေျခခံပညာ​ေက်ာင္း​ေပါင္​း(၆၃၈၆)​ေက်ာင္​းအဆင္​့တိုးျမင္​့ဖြင္​့လွစ္​ခြင္​့​ေပးခဲ့ပါသည္​။
အထက(ခြဲ)မွအထကအျဖစ္​၃၁၅​ေက်ာင္​း
အလကမွအထက(ခဲြ)အျဖစ္​၅၈၆​ေက်ာင္​း
အလက(ခြဲ)မွအလကအျဖစ္​၂၀၀၉​ေက်ာင္​း
မူလြန္​မွအလက(ခြဲ)အျဖစ္​၁၀၇၆​ေက်ာင္​း
အမကမွမူလြန္​အျဖစ္​၁၀၀၈​ေက်ာင္​း
အမက(ခြဲ)မွအမကအျဖစ္​၈၆၄​ေက်ာင္​း
ကအက၊အမက(ခဲြ)အျဖစ္​၅၂၈​ေက်ာင္​း
အသီးသီးအဆင္​့တိုးျမင္​့ဖြင္​့လွစ္​​ေပးခဲ့ပါသည္​။​ေက်ာင္​းအဆင္​့တိုးပါသည္​့​ေက်ာင္​းမ်ားရိွ​ေက်ာင္​းအုပ္​ႀကီးမ်ားအ​ေနျဖင္​့အခ်ိဳ႕ကမိမိ​ေနရာတြင္​ဆက္​​ေနႏိုင္​သည္​့ဆရာႀကီးမ်ားရိွသလို၊အခ်ိဳ႕ဆရာႀကီးမ်ားမွာလည္​း​ေက်ာင္​းႏွင္​့အတူအဆင္​့လိုက္​မတိုးႏိုင္​သည္​့အတြက္​မိမိ၏လက္​ရိွ​ေနရာကိုဖယ္​​ေပးၾကရ​ေတာ့မည္​။ဥပမာ..အလက(ခြဲ)​ေက်ာင္​းမ်ားရိွမူအုပ္​မ်ားသည္​မိမိ​ေက်ာင္​းအလက​ေက်ာင္​းအျဖစ္​အဆင္​့တိုးသြားသည္​့အတြက္​မိမိ​ေနရာတြင္​လယ္​အုပ္​တစ္​​
ေယာက္​​ေရာက္​လာ​ေတာ့မည္​။ဤသို႔​ေသာအ​ေျခအ​ေနတြင္​သက္​ဆိုင္​ရာမူအုပ္​သည္​အ​ေျပာင္​းအ​ေရႊ႕​ေလွ်ာက္​လႊာတင္​ၿပီးခ်က္​ျခင္​းဆိုသလို​ေနရာဖယ္​​ေပးဖို႔ျပင္​ဆင္​ၾကရပါသည္​။မိမိလက္​ထက္​တြင္​မိမိ​ေက်ာင္​းကိုအဆင္​့တိုး​
ေအာင္​​ေဆာင္​ရြက္​​ေပးခဲ့ႏိုင္​၍၀မ္​းသာမိသလိုမိမိအ​ေနျဖင္​့အျခားမည္​သည္​့​ေက်ာင္​းကို​ေရာက္​မည္​့မသိ​ေသး
သည္​့အတြက္​ရင္​​ေမာၾကရသည္​။ဌာနဆိုင္​ရာလုပ္​ထံုးလုပ္​နည္​းမ်ားအရထိုကဲ့သို႔​ေနရာဖယ္​​ေပးရသည္​၀န္​ထမ္​းကိုလည္​း​ေကာင္​း​ေျပာင္​း​ေရႊ႕လို​ေသာ​ေက်ာင္​း၌​ေနရာရိွမရိွစိစစ္​၍ရိွလ်ွင္​ဦးစား​ေပး​အစီအစဥ္​ျဖင္​့​ေဆာင္​ရြက္​​ေပးရ
ျမဲျဖစ္​ပါသည္​။​ေတာင္​းဆိုသူဖက္​ကလည္​း လစ္​လပ္​​ေနရာရိွမရိွစံုစမ္​းၿပိ္​းမွသာ ​ေတာင္​းဆိုၾကသည္​။
အလက(ခြဲ)အျဖစ္​မွအလကအျဖစ္​သို႔အဆင္​့တိုးသြားသည္​့​ေက်ာင္​းတစ္​​ေက်ာင္​းမွအမည္​မ​ေဖာ္​လိုသူ​ေက်ာင္​းအုပ္​ဆရာႀကီးတစ္​ဦးကလည္​း ​ေနရာဖယ္​​ေပးရမႈအ​ေပၚတြင္​လည္​း​ေကာင္​း၏အျမင္​​ေျပာရာတြင္​''​​​ေက်ာင္​းအဆင္​့
တိုးတဲ့အတြက္​ ကိုယ္​့ရဲ႕ႀကိဳးစားမႈအ​ေပၚမွာ ​ေက်နပ္​မိပါတယ္​။ဒါ​ေပမယ္​့​ေနရာဖယ္​​ေပးဖို႔အတြက္​လစ္​လပ္​​ေနတဲ့​
ေက်ာင္​း​​ေနရာ​ေတြကိုကြ်န္​​ေတာ္​တို႔အ​ေနနဲ႔​ေတာင္​းရာမွာ ၿမိဳ႕နယ္​နဲ႔ခ႐ိုင္​ရံုး​ေတြက​မ်က္​ႏွာလိုက္​တာမ်ိဳး​ေတြ
ရိွပါတယ္​။ကြ်န္​​ေတာ္​တို႔က​​ေနရာတစ္​​ေနရာအတြက္​​ေငြ​ေၾကးနဲ႔လုရမလိုျဖစ္​​ေနတယ္​။ဒါ​ေတြက​ေတာ့တကယ္​့ကိုမျဖစ္​သင္​့ဘူးလို႔ထင္​ပါတယ္​။ကြ်န္​​ေတာ္​တို႔လုပ္​သက္​နဲ႔ျဖစ္​​ေစတန္​းစီၿပီးမ်ွမ်ွတတခန္​႔​ေပးမယ္​ဆိုရင္​​ေတာ့ပို​
ေကာင္​းတာ​ေပါ့​ေလ။အခု​ေတာ့ဘယ္​​ေနရာ​ေရာက္​မလဲမ​ေျပာတတ္​​ေသးပါဘူး။''ဟုလည္​း​ေကာင္​း၏ အ​ေျပာင္​းအ​ေရႊ႕အတြက္​အားမလိုအားမရနဲ႔​ေျပာပါတယ္​။
ဤ​ေနရာတြင္​ ၿမိဳ႕နယ္​၏လုပ္​ပိုင္​ခြင္​့ရိွသူမ်ားႏွင္​့အလြန္​းသင္​့ၾကသူမ်ားကျပႆ     နာမဟုတ္​​ေသာ္​လည္​း ရံုးႏွင္​့အလြန္​းမသင္​ၾကသူမ်ားအ​ေနျဖင္​့ မိမိလိုခ်င္​သည္​့​ေနရာရရန္​အခက္​အခဲရိွၾက​သည္​။ပိုင္​ရာဆိုင္​ရာမ်ား၏ လုပ္​ပိ္​ုင္​ခြင္​့သည္​ ​ေနရာတိုင္​းတြင္​အ​ေရးပါအရာ​ေရာက္​လြန္​းျခင္​း​ေၾကာင္​့မဟုတ္​မခံမမွန္​မလုပ္​သမားမ်ားအတြက္​
နစ္​နာရမႈသည္​ ထင္​သာျမင္​သာမရိွလွ​။​ေအာင္​့သက္​သက္​ႏွင္​့ပင္​ ခံၾကရသည္​့သ​ေဘာပင္​။လူသည္​အမွားမကင္​းဟုဆို​ေသာ္​လည္​း အမွားမ်ား​ေနသည္​့​ေနရာတြင္​အမွန္​သမားမ်ား​​ေနရာမရျဖစ္​ရျခင္​းသည္​ စိတ္​ပ်က္​စရာပင္​။​
အခ်ိဳ႕​ေဒသမ်ားတြင္​ က​ေလးမ်ား​ေခ်ာင္​းကူး​ေျမာင္​းကူး​ေက်ာင္​းတက္​ၾကရသည္​့အတြက္​ ကုတို႔​ေလွနစ္​ျမဳပ္​ၿပီး အခ်ိန္​မတန္​ဘဲ​ေႂကြလြင္​့ခဲ့ရသည္​့က​ေလးမ်ားသည္​ မိမိတို႔​ေဒသတြင္​မူလတန္​း/မူလြန္​အဆင္​့သာ႐ိွၿပီး အလယ္​တန္​းသို႔မဟုတ္​အထက္​တန္​းပညာကိုဆက္​သင္​ႏိုင္​ရန္​ ​မိမိတို႔ႏွင္​့နီးစပ္​ရာအထက္​တန္​းအလယ္​တန္​း​ေက်ာင္​းမ်ားကိုသြား​ေရာက္​ပညာသင္​ယူရသည္​့အတြက္​ျမစ္​​ေခ်ာင္​း​ေပါမ်ားသည္​့ရခိုင္​ျပည္​နယ္​၊ဧရာ၀တီတိုင္​း​ေဒသႀကီးကဲ့သို႔​ေဒသမ်ားတြင္​ကုတို႔​ေလွနစ္​ျမဳပ္​၍က​ေလးမ်ား၏အသက္​ဆံုး႐ွံုးခဲ့ၾကရသည္​။ဤအခ်က္​မ်ားကိုပညာ​ေရး၀န္​ႀကီးဌာႏမွ ​ေျဖ႐ွင္​းရာတြင္​ ​ေက်ာင္​းမ်ားအဆင္​့ျမႇင္​့​ေပးျခင္​းလည္​းတစ္​ခုပါ၀င္​​သည္​။ဤသို​ေျဖ႐ွင္​း​ေပးမႈတို႔သည္​​ေဒသခံတို႔အတြက္​၀မ္​း​ေျမာက္​စရာပင္​ျဖစ္​ပါသည္​။
ရခိုင္​ျပည္​နယ္​၊ရ​ေသ့​ေတာင္​ၿမိဳ႕နယ္​မွယခုပညာသင္​ႏွစ္​တြင္​​မူလြန္​​ေက်ာင္​းမွအလက(ခြဲ)အျဖစ္​သို႔အဆင္​့တိုးလာသည္​(ယခုအလက(ခဲြ)​ေအာင္​​ေျမကုန္​း)​ေက်ာင္​း၏​ေက်ာင္​းအုပ္​ဆရာႀကီးျဖစ္​သူဦးဇာနည္​​ေမာင္​က​ေက်ာင္​းအဆင္​့တိုးမႈအ​ေပၚသူ၏အျမင္​ကိုယခုလို​ေျပာျပပါသည္​။''​ေက်ာင္​းအဆင္​့တိုးတာနဲ႔ပတ္​သက္​လို႔ ကြ်န္​​ေတာ္​၀မ္​းသာပါတယ္​ ကြ်န္​​ေတာ္​​ေက်ာင္​းက​ေနၿပီးဒီႏွစ္​​ေျခာက္​တန္​း​ေအာင္​တဲ့က​ေလး​ေတြ ​ေခ်ာင္​းကူးၿပီးတျခားမွာ​ေက်ာင္​းသြားတက္​စရာမလို​ေတာ့ဘူး။ၿပီး​ေတာ့ အ​ေ၀းမွာ​ေက်ာင္​းသြားမတက္​ႏိုင္​လို႔၆တန္​း​ေအာင္​ၿပိ္​း​ေက်ာင္​းထြက္​ရမဲ့က​ေလး​ေတြလည္​းပညာဆက္​သင္​ႏိုင္​​ေတာ့မယ္​ အဲဒီအခ်က္​​ေတြ​ေၾကာင္​့ကြ်န္​​ေတာ္​​ေပ်ာ္​ပါတယ္​။တစ္​ဖက္​ကလည္​း ​ေက်ာင္​းအဆင္​့တိုးလာတဲ့အ​ေပၚမွာ
ကြ်န္​​ေတာ္​တို႔​ေက်ာင္​းရဲ႕စာသင္​ခန္​းလိုအပ္​ခ်က္​​ေတြ၊စာ​ေရးခံုလိုအပ္​ခ်က္​​ေတြနဲ႔သင္​ၾကားမယ္​့ဆရာ၊ဆရာမလိုအပ္​ခ်က္​​ေတြအတြက္​​ေတာ့ဖိအားတစ္​ခုလိုခံစားရပါတယ္​။ဌာနကတရား၀င္​ခြင္​့ျပဳ​ေပးမွာက ၾကာအုံးမွာ​ေလ ​ေလာ​ေလာဆယ္​​ေက်ာင္​းဖြင္​့တာနဲ႔ကြ်န္​​ေတာ္​တို႔သင္​ၾကား​ေရးလုပ္​ႏိုင္​​ေအာင္​အတြက္​ ​ေက်ာင္​းသားမိဘ​ေတြနဲ႔တိုင္​ပင္​ၿပီး စာသင္​​ေဆာင္​၊နဲ႔စာ​ေရးခံု​ေတြထပ္​လုပ္​ဖို႔တိုင္​ပင္​ထားပါတယ္​။ၿပီး​ေတာ့အ​ေျပာင္​းအ​ေရြ႕​ေအာ္​ဒါ​ေတြထြက္​ရင္​
၀န္​ထမ္​း​ေတြထပ္​က်လာဖို႔လည္​းဆု​ေတာင္​းပါတယ္​။ဘာလို႔လဲဆို​ေတာ့စာသင္​​ေဆာင္​မရိွတာကအဆင္​​ေျပ​ေအာင္​တစ္​​ေနရာမွာသင္​လို႔ရ​ေသးတယ္​​ေလ။ဥပမာ ဘုန္​းႀကီး​ေက်ာင္​းတို႔လို​ေနရာမ်ိဳး​ေပါ့။သင္​ၾကားမယ္​ဆရာမရိွတာၾက​ေတာ့ ​ေတာ္​​ေတာ္​​ေလးအခက္​ၾကဳံရပါတယ္​။အျပင္​ကသင္​ႏိုင္​မယ္​့ ဆရာ၊ဆရာမငွါးဖို႔ဆိုတာကလည္​း​ေငြ​ေၾကးကအစ
အခက္​အခဲရိွ​ေတာ့​ေက်ာင္​းသားမိဘ​ေတြအ​ေပၚဘူး​ေလးရာဖရံုဆင္​့ဆိုသလိုမျဖစ္​​ေစခ်င္​ပါဘူး အလက(ခြဲ)ျဖစ္​တာကို၀မ္​းသာ​ပါတယ္​။ဒါ​ေပမယ္​့ ​အလက(ခြဲ)​ေက်ာင္​းတစ္​​ေက်ာင္​းရဲ႕အဂၤါ၇ပ္​နဲ႔ကိုက္​ညီ​ေအာင္ ​ေက်ာင္​းသားမိဘ​ေတြဘက္​က​ေငြဆယ္​သိန္​း​ေလာက္​အကုန္​အက်ခံႏိုင္​မွလုပ္​လို႔ရမယ္​့သ​ေဘာပါပဲ​''ဟု​ေက်ာင္​းအဆင္​့တိုးျခင္​းအ​ေပၚလည္​း​ေကာင္​း၏အျမင္​ကို​ေျပာျပပါတယ္​။
ကိုယ္​ထူကိုယ္​ထ​ေက်ာင္​းအျဖစ္​မွအမက(ခြဲ)အျဖစ္​တိုးျမင္​့ဖြင္​့လွစ္​ခြင္​့ရ​ေအာင္​​ေဆာင္​ရြက္​ခဲ့သည္​့ဆရာတစ္​ဦးကလည္​း မိမိတို႔အ​ေနျဖင္​့ကိုယ္​ထူကိုယ္​ထအျဖစ္​​ေဆာင္​ရြက္​ခဲ့စဥ္​ကပင္​ယခုအမက(ခြဲ)ျဖစ္​လာသည္​့အထိ အခက္​အခဲမ်ား႐ိွခဲ့ၿပီး ​ေက်ာင္​းသားအင္​အားမွအစ သတ္​မွတ္​ခ်က္​ျပည္​့မီွ​ေအာင္​​ေဆာင္​ရြက္​ရာတြင္​ ​ေက်းရြာရိွ
​ေက်ာင္​းသားမိဘမ်ားကိုသ​ေဘာ​ေပါက္​​ေအာင္​မနည္​းစည္​းရံုးရ​ေၾကာင္​းယခုလို​ေျပာျပပါသည္​။''ကြ်န္​​ေတာ္​တို႔ရြာမွာကအထက္​တန္​း​ေက်ာင္​းရိွပါတယ္​။အိမ္​​ေျခ၅၀၀​ေက်ာ္​လာရိွတဲ့ရြာတစ္​ရြာမွာ အထက္​​တန္​း​ေက်ာင္​းမွာ​ေက်ာင္​းသားဦး​ေရကတစ္​​ေထာင္​​ေက်ာ္​ပါတယ္​ အထူးသျဖင္​့မူလတန္​းအဆင္​့မွာ အတန္​းတစ္​တန္​းမွာ​ေက်ာင္​းသား၈၀​ေက်ာ္​တယ္​။မူလတန္​းအဆင္​့အားလံုးဆိုရင္​ ​ေက်ာင္​းသား၄၀၀​ေက်ာ္​ ၅၀၀နီးပါး​ေလာက္​ျဖစ္​တယ္​။စာသင္​ခန္​းကလည္​းအခက္​အခဲရိွ​ေတာ့ ကြ်န္​​ေတာ္​တို႔​ေက်း႐ြာအ​ေနနဲ႔ အမက​ေက်ာင္​းတစ္​​ေက်ာင္​း​ေလာက္​ရိွသင္​့ၿပီ​ေပါ့​ေနာ္​ ကြ်န္​​ေတာ္​​ေဒသက အျခားအိမ္​​ေျခ၅၀၀​ေက်ာ္​တဲ့ရြာ​ေတြမွာက ရြာတိုင္​းမွာ အထက္​တန္​း​ေက်ာင္​းတစ္​​ေက်ာင္​း၊မူလတန္​း​ေက်ာင္​းတစ္​​ေက်ာင္​းရိွၾကတယ္​။အဲဒီလို႔အပ္​ခ်က္​ကိုျဖည္​့ဖို႔အတြက္​ကြ်န္​​ေတာ္​တို႔ခုလိုအမက(ခြဲ)အဆင္​့ရ​ေအာင္​ႀကိဳးစားလာတာျဖစ္​ပါတယ္​။​ေနာက္​တစ္​ဆင္​့ျဖစ္​တဲ့အမက​ေက်ာင္​း
ျဖစ္​​ေအာင္​လည္​းဆက္​ႀကိဳးစားသြားမွာပါ။ကိုယ္​ထူကိုယ္​ထ​ေက်ာင္​းအျဖစ္​စလုပ္​ကတည္​းက​ေက်ာင္​းသားမိဘ​ေတြကိုစည္​းရံုးရတာ​ေပါ့။အမက(ခြဲ)​ေလ်ွာက္​ခြင္​့ရ​ေအာင္​​ေက်ာင္​းသားအင္​အားျပည္​့မီွဖို႔လို​တယ္​​ေလ။တစ္​ခ်ိဳ႕မိဘ​ေတြကသ​ေဘာ​ေပါက္​ၾက​ေပမယ္​့တစ္​ခ်ိဳ႕ၾက​ေတာ့မနည္​း​ေျပာရတယ္​။ကိုယ္​ထူကိုယ္​ထ​ေက်ာင္​းမွာဆရာအင္​အားလည္​းမျပည္​့စံုဘူး၊​ေက်ာင္​းအ​ေဆာက္​အဦကအစအခက္​အခဲရိွ​ေတာ့ ကိုယ္​သားသမီးကို ပို​ေကာင္​းမယ္​့​ေနရာပိုခ်င္​ၾကတာလည္​းသဘာ၀က်ပါတယ္​။ဒါ​ေပမယ္​့ကြ်န္​​ေတာ္​တို႔ ဒီလိုအပ္​ခ်က္​​ေတြျဖည္​့စည္​းရင္​းႀကိဳးစားမွ ဌာနကတရား၀င္​ခြင္​့ျပဳတဲ့အမက​ေက်ာင္​းျဖစ္​လာမယ္​ဆိုတာ​ေတြကို
မိဘ​ေတြကိုသ​ေဘာ​ေပါက္​​ေအာင္​႐ွင္​းျပရပါတယ္​။​ေနာက္​တစ္​ခုက ​ေက်ာင္​းအတြက္​လိုအပ္​တဲ့​ေငြ​ေၾကးအတြက္​လည္​း ကြ်န္​​ေတာ္​တို႔စိုက္​ထုတ္​သံုးစြဲရတာမ်ားပါတယ္​။ဒီႏွစ္​အမက(ခြဲ)ျဖစ္​ၿပီး​ေနာက္​ႏွစ္​ဆိုရင္​​ေတာ့အ​ေျခအ​ေနကကိုယ္​ထူကိုယ္​ထ​ေက်ာင္​းထက္​​ေတာ့လုပ္​ရကိုင္​ရအဆင္​​ေျပမွာပါလို႔​ေျပာပါတယ္​။
​​​ေက်ာင္​းအဆင္​့တိုးရာတြင္​​ေဒသႏွင္​့​ေက်ာင္​းလိုက္​​ေလ်ာညီ​ေထြျဖစ္​မႈမရိွသည္​့အခ်က္​မ်ားကိုလည္​း​ေတြရသည္​။
ဆိုလိုသည္​မွာ​ေဒသသည္​မူလြန္​အဆင္​့​ေလာက္​သာျဖစ္​သင္​့ၿပီးအလကအဆင္​့ျဖစ္​လာသည္​့အခါ အလယ္​တန္​း​ေက်ာင္​းတစ္​​ေက်ာင္​း၏အဂၤါရပ္​မ်ားႏွင္​့အညီျပဳလုပ္​​ေပးျခင္​းသည္​မ​ေရာင္​ရာဆိ္​လူး​ေပးသည္​့အျဖစ္​မ်ိဳးျဖစ္​ပါသည္​။အခ်ိဳ႕​ေက်ာင္​းမ်ားသည္​​ေက်ာင္​းသားဥိ္​း​ေရအားျဖင္​့နည္​းလြန္​း​ေသာ္​လည္​းမူလြန္​၊အလက(ခြဲ)ျဖစ္​​ေနသည္​မ်ားရိွပါသည္​။ထို႔အတူ ​ေက်ာင္​းသားအင္​အားႏွင္​့​ေဒသအ​ေျခအ​ေနအရလိုအပ္​မႈရိွ​ေသာ္​လည္​းရိွသင္​့သည္​့အဆင္​့မရိွသည္​့​ေက်ာင္​းမ်ိဳးလည္​းရိွ​ေပသည္​။ဤအခ်က္​သည္​ သက္​ဆိုင္​ရာၿမိဳ႕နယ္​ရံုး၏စိစစ္​​ေဆာင္​ရြက္​မႈအားနည္​းခ်က္​​ေၾကာင္​့ျဖစ္​သည္​ဟုယူဆႏိုင္​​သည္​။ေက်ာင္​းအဆင္​့တိုးမ်ားကိုသက္​ဆိုင္​ရာပညာသင္​ႏွစ္​၏စက္​တင္​ဘာလ​ေလာက္​တြင္​တင္​ၾကရပါသည္​။​ေက်ာင္​းအဆင္​့တိုးတင္​ၾကရာတြင္​ သက္​ဆိုင္​ရာ​ေက်ာင္​းအုပ္​ဆရာႀကီးမ်ားႏွင္​့​ေက်ာင္​းသားမိဘမ်ားတိုင္​ပင္​၍မိမိတို႔​ေက်ာင္​းအဆင္​့တိုး​
ေအာင္​​ေဆာင္​ရြက္​ႏိုင္​ရန္​စုစည္​းမႈယူၾကရသည္​။စုစည္​းမႈယူသည္​ဟုဆိုရာတြင္​လိုအပ္​မည္​့​ေငြ​ေရး​ေၾကး​ေရးကို​ေျဖ႐ွင္​းႏိုင္​ရန္​စု​ေ၀းတိုင္​ပင္​ၾကသည္​့သ​ေဘာျဖစ္​သည္​။မိမိတို႔​၏သားသမီးမ်ား၊တပည္​့မ်ား
အိုးမကြာအိမ္​မကြာပညာစည္​းပူးႏိုင္​ရန္​အတြက္​ႀကိဳးစားလုပ္​​ေဆာင္​မႈတစ္​ခုပင္​ျဖစ္​သည္​။​ေက်ာင္​းအဆင္​့တိုးတင္​ရာတြင္​​ေငြ​ေၾကးအားျဖင္​့တစ္​သိန္​းခြဲ၀န္​းက်င္​ကုန္​က်သည္​ဟုသိရပါသည္​။လိုအပ္​သည္​စာရြက္​စာတမ္​းအမႈတြဲကို
မိတၱဴ၅​ေစာင္​ဆြဲ၍အဆင္​့ဆင္​့ပို႔ရသည္​။ဤ​ေနရာတြင္​​ေက်ာင္​းအဆင္​့တိုးအတြက္​အမႈတြဲ​ေဆာင္​ရြက္​ရာတြင္​ကုန္​က်စရိတ္​သည္​မ်ားလြန္​းပါသည္​။ဌာနဆိုင္​ရာဆိုသူမ်ားထံမွ​ေထာက္​ခံခ်က္​အဆင္​့ဆင္​့ယူၾကရ၍ဟုလိုင္​းကိုင္​စာ​ေရးမ်ားက​ေျပာ​ေလ့ရိွပါသည္​။ထို႔​ေၾကာင္​့​ေက်ာင္​းအဆင္​့မ်ားတိုးျမႇင္​့ဖြင္​့လွစ္​ႏိုင္​ျခင္​း​ေၾကာင္​့ အမႈတြဲလုပ္​စားမ်ားလည္​းအလုပ္​ျဖစ္​ၾကလိမ္​့မည္​ဟုယူဆရသည္​။

ပန္​းသီႀကိဳး(ရ​ေသ့​ေတာင္​)

No comments:

Post a Comment

နောက်လာမည့်ပိုစ့်များ

အရည်ဓါတ်

တိမ်တိက ဗိုင်းဖဲ့တိပိုင်အဆုပ်ဆုပ် ငါ့ခေါင်းထက်မာ လရောင် ယပြီးကေ ရီပြတ်လတ်မှု ‌မမျှတခြင်း ခြီကျိုးနိန်‌ရေ ဗဟပ်တစ်ကောင် မဆီမဆိုင်ပ...

လူကြည့်များသောပိုစ့်များ